Relația primar – cetățeni, prioritate pentru Laurențiu Leoreanu!

Funcţionarii
Biroului Unic au asigurat consilierea cetățenilor în vederea
constituirii şi depunerii dosarelor pentru locuinţe sociale şi locuinţe
construite din fonduri ANL, completarea și evidența acestor dosare,
întocmirea dispozițiilor de atribuire și a repartițiilor către cei
aflați pe lista de priorități cât și interfața cu agenții economici și
persoanele fizice autorizate care desfășoară activitate de taximetrie,
în vederea actualizării dosarelor necesare autorizării. 

Anual
s-a discutat cu peste 2.000 de persoane dintre care o parte au primit
lămuriri, clarificări sau soluţii pe loc, iar altele au fost îndrumate
către directorii din primărie pentru consultaţii sau către alte
instituţii cu competenţă în soluţionarea problemelor ridicate. De
asemenea, inspectorii angajaţi în activitatea de relaţii publice au
oferit îndrumare, consiliere şi asistenţă pentru întocmirea
documentaţiilor în vederea obţinerii de avize, certificate, autorizaţii
în domenii ca: urbanism şi amenajarea teritoriului, cadastru, registru
agricol, comercial, transporturi, sistematizare, tuturor celor care s-au
adresat cu aceste probleme Primăriei Roman.
În
fiecare an au fost înscrise în audienţe, în medie 350 de persoane, și
am discutat cu fiecare cetățean problemele sau sugestiile transmise.
Romașcanilor
aflați în dificultate din punct de vedere social li s-a asigurat la
nivelul administratiei locale pârghiile necesare pentru ca aceștia să
beneficieze de ajutorul oferit de legislația locală sau națională.
Conform Hotărîrii Consiliului Local nr 47/14.05.2013, prin Direcția de
Asistență Socială s-au distribuit tichete sociale către 6.750 de
beneficiari, pentru achiziţionarea de alimente de bază, iar alți 5.224
de romașcani au primit ajutoare alimentare din stocurile de intervenție
comunitare, destinate categoriilor de persoane cele mai defavorizate din
România.
Prin activitatea desfășurată de Direcția de Asistență Socială, în condiţiile legii, în anul 2015:
-s-au acordat 244 de ajutoare de urgenţă familiilor aflate în situaţii deosebite,
-s-au distribuit în baza Hotărârii de Consiliu Local nr. 32/2015 tichete sociale către 2.871 de persoane,
-s-au
distribuit 12.518 pachete cu ajutoare comunitare, conform HG 799/2014
privind implementarea Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor
Defavorizate 2014, către 4.295 persoane.
De asemenea Direcția Impozite și Taxe Locale a primit:
-
532 cereri de reducere a impozitelor cu 50% conform HCL 170/2014, toate
rezolvându-se favorabil, valoarea totală a reducerilor acordate fiind
de 33.432 lei.
-
306 cereri de scutire pentru persoanele încadrate în gradul I de
invaliditate, cu handicap accentuat sau grav, rezolvându-se favorabil un
număr de 302 cereri, pentru celelalte neavând temei legal.

Ţinând
cont de faptul că o componentă importantă a H.G. nr. 1221 din 14
decembrie 2011, pentru aprobarea Strategiei Guvernului României de
incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii romilor pentru
perioada 2012 – 2020 o reprezintă parteneriatul permanent cu
administraţia publică şi societatea civilă, în aplicarea unor programe
specifice focalizate pe măsuri în domeniul social, administrația locală a
iniţiat constituirea Grupului de Iniţiativă Locală (G.I.L.) şi a
elaborat proiectul pentru H.C.L. nr. 106 din 27.09.2012 prin care s-a
aprobat constituirea Grupului de lucru local (G.L.L.) – Roman şi
Regulamentul de Funcţionare a Grupului de lucru pentru asigurarea
implementării Strategiei Guvernului de incluziune a cetăţenilor
aparţinând minorităţii rrome din Municipiul Roman.
În
anul 2013 a fost elaborat Planul Local de Măsuri pentru Implementarea
Strategiei Guvernului României de Incluziune Socială a Cetăţenilor
Români de Etnie Romă din Municipiul Roman, document aprobat prin HCL NR.
68/2013. Prin Grupul Local de Lucru Roman am derulat o serie de acțiuni
menite să sprijine cetăţenii de etnie rromă să intre în legalitate cu
documentele de identitate sau cele de stare civilă.
În
urma acestora, în anul 2014, Biroul de stare civilă a eliberat un număr
de 47 de acte de stare civilă (34 de naştere, 11 de căsătorie şi 2 de
deces), iar în cursul anului 2014 a eliberat în total 129 de acte de
stare civilă pentru cetăţenii de etnie rromă (93 certificate de naştere,
27 certificate de căsătorie şi 9 de deces), având în vedere Protocolul
de colaborare încheiat cu Grupul Local de Lucru Roman. Protocolul de
colaborare a permis Biroului Evidența Persoanei punerea în legalitate în
cursul anului 2015 a 356 de persoane de etnie rromă, iar Biroului de
Stare Civilă să elibereze 128 acte de stare civilă pentru cetăţenii de
etnie romă (83 certificate de naştere, 24 certificate de căsătorie şi 21
de deces).
Administrația
publică locală a desfășurat în anul 2015 un proces de sondare a opiniei
publice în vederea aprecierii serviciilor oferite de administrația
publică locală şi a creşterii calităţii acestora, cu respectarea
cerințelor documentate de Sistemul de Management al Calității ISO
9001:2008, Strategia Națională Anticorupție 2012-2015 și Sistemul de
Control Intern Managerial.

Dintre
propunerile transmise pentru conducerea Primăriei Roman enumerăm:
reabilitarea Cinematografului UNIREA; reabilitarea Casei Celibidache;
schimbarea atitudinii unor funcționari; eliminarea grupurile de
infractori minori; anveloparea blocurilor; curățenia unor zone din oraș;
eliminarea birocrației; noi locuri de joacă; modernizarea transportului
în comun și a taximetriei; construirea de piste pentru biciclete.
Chestionarul
s-a dovedit un instrument de sprijinire a procesului decizional, în
sensul modelării şi adaptării soluţiilor la nevoile actuale ale
societăţii.
Romanul Financiar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu